Mistä aloittaa bloggaaminen

Mistä aloittaa bloggaaminen on hyvä kysymys ottaa selvä mikä on aihe ennen kuin aloittaa bloggamisen.  Katso tästä video Blogi koulu video numero 5. Video esittää mitkä ovat yleisesti suuret 5 blogi teemaa.

Nämä 5 blogi teemaa mitä on esitetty videolla eivät ole ainoat blogi teemat, on olemassa paljon muitakin aiheita, teemoja ja Niche.

Blogikolu Video 5

Hei! Terve tuloa Blogi koulu videolle numero 5.  Tässä videolla minä tulen esittämään uusia ajatuksia, ideoita mitä käytännöllistä hyötyä blogin käytöstä voi olla. Blogilla aina pitää olla joku tietty teema tai aihe, se ohjaa blogin sisällön luomista.

Se saattaa olla joku mielenkiintoinen harrastus aihe, se voi olla vaikkapa luonto & liikunta. Blogin aiheena voi myös olla myynti tuotteita ja mainostusta. On mahdollista aloittaa blogi vartavasti että mainostaa jotain tuote tavaraa, mutta se mainostus yleensä tehdään myös hyvän sosiaalisen keskustelun kautta.

Mistä aloittaa bloggaaminen

On olemassa 5 suurta yleistä Blogi teema aihetta

1. Harrastus.
2. Tuote tavara mainostus.
3. Palvelujen mainostus.
4. Matkustus kohteet.
5. Business/yritys mainostusta.

Blogin käyttöä voi oppia melkein kuka vaan.  Mutta siinä pitää olla selkeä suunnitelma mikä auttaa päästä eteenpäin.
Muuten siinä menee paljon aikaa hukkaan, ja tulee turhia viivytyksiä.
Kun on selkeä suunnitelma niin pystyy etenemään.

Blogin onnistuminen usein on hyvän suunnitelman seuraus prosessi, siinä on paljon tilaa ja mahdollisuuksia luoda ja kehittää itseä onnistumaan.  Yleisesti Blogin tyyli ilmaista ja mainostaa jakautuvat kahteen eri vaikutteseen:

1. puhtaasti sosiaalinen keskustelu.
2. mainostusta ja kaupankäyntiä.
3. Enemmän tai vähemmän 1 + 2.

Yleensä kaikki blogit ovat enemmän tai vähemmän yhden tai toisen tyylin puolella. On olemassa paljon blogeja missä ei harrasteta mainostusta tai kauppa toimintaa. Se yleistä nuorten ihmisten ja lasten blogissa.

Miksi ajatella etukäteen ja suunnitella mistä aiheesta kirjoitta?

Suurin työ monelle on siinä että tekee itselle varmaksi mistä aiheesta alkaa pitää blogia.
Suunnittelu vaihe on tärkeä, ja se riippuu paljon henkilöstä ja mistä aiheesta on kiinnostunut.

Onko mitään muita ulottuvuuksia mitkä voisivat olla mielenkiintoisia aloittaa itselle Blogi?

On olemassa oma mielikuvitus ja luovuus, se on mahdollisuus luoda jotain uutta. Sillä kuka vaan voi etsiä netistä blogeja, vaikkapa 5 eri aiheesta, ja lukea sieltä mitä muut ihmiset viestittää.

Mutta on täysin toista luoda jotain itse. Tuottaa sisältöä jostain mielenkiintoisesta aiheesta, tai näkökulmasta.
Siinä on mahdollisuus paneutua ja olla aktiivisesti mukana, käyttää mieltä, henkeä, sielun uskon voimaa, aikaa ja energian voima varoja. Tehdä jotain mikä motivoi itseä luomaan itselle tai toisille parempaa tulevaisuutta tiedon kautta.  Mutta oma luovuus voi vaikuttaa sisällön määrää, jos ei ole vahva luomalla uutta sisältöä.

Mitä luovuutta  voisi kuvitella?

Esimerkiksi käsityöt, askartelu ja taide, on henkilökohtaisia alueita, siinä työssä voi hyvin olla oma tyyli ja tapa miten luoda työtä. puutarha, pihan alue tilat,  ja oma keittiö on myös muutamia suuria alueita mistä voi tuottaa sisältöä blogille.
Ja siitä voi hyvin olla apua toisille oppia miten sellainen työ onnistuu hyvin, kokemuksen kautta. Tietysti siinä pitää olla selkeä keino miten esittää asiaa blogin kautta, että sitä olisi helppo seurata ja oppia.

Miten esittää Blogia?

Pitäisikö siinä itse esiintyä videolla, valokuvissa ja muuta? Ei välttämättä. Videon esitys on enemmän vaativaa ja haastava, siihen helposti menee paljon aikaa. Sekin riippuu paljon mikä on blogin aihe. kaikista helppo tehdä video on silloin kuin tekee matkustus videon. Mennä paikan päällä ja ottaa video kuvia matkustus kohteesta. Se voi olla hinkin silmän avaava video matkustus kohteesta, ja helppo tehdä.

Toinen mahdollinen tyyli on ettei itse esiinny blogilla videon kautta ollenkaan. Tuottaa muuten sisältöä.
Kyllä muitakin motiivi aiheita on olemassa.

Missä elämän tilanteessa olisi hyvä ottaa blogi käyttöön?

Tässä muutamia esimerkkiä: Aluksi harrastus mielessä, ja sitä seuraa mainostus ja markkinointi saada palkkioita.

Työttömyys:

Jos olen työtön ja jos sinulla ei ole suuntaa elämässä. Niin blogi aloittaminen voi antaa sinulle motiivissa ja luoda itselle kohteen minkä saavuttamisessa käyttää voimia. Se myös vaatii aiheen sisällön tuotantoa.

Vaikkapa aiheena mitä työtä sinä haluat tehdä? Se on aktiivinen ajan käyttö. Mikä auttaa sinua sinun saavuttamaan elämän päämääriä. Se kehittää sinulle lisää tietoa ja kokemusta aiheesta.

Motivoida elämää:

Jos ei ole motiivia, Blogin aloittaminen voi hyvin auttaa siinä.
Ensiksi kysy itseltä mitä sinä haluaisit todella paljon tehdä? Mikä se aihe on? Tutki asiaa ja tee suunnitelma.

Aloita Blogi siitä aiheesta. Ajan mittaan huomaat että sinähän voit sen saavuttaa. Niin ylität ongelma esteesi aktiivisen blogin sisällön luovuudella. Se aktivoi sinun ajatuksia, ja luo uskoa itseesi työn kautta.

Tuote mainostusta:

Blogilla voi hyvin mainostaa jotain tuotetta. Vaikkapa luoda blogin mainos tuotteen ympärille.

Jos olet tietoinen siitä miten Blogi toimii ja miten sitä käytetään Internetissä, niin sitä voi käyttää mainostamalla tuotteita, ja tuotteiden mainostuksen kautta hankkia tuloja.

Mutta se vaatii jonkun laista tietoa tuotteen aiheesta, ja siinä pitää olla tarkka mikä tuote olisi hyvin kilpailukykyinen, suhteellisesti, tuote mille ei ole liian paljon muita mainostajia. Kysymys onko tilaa lisää mainostajille?

Yritys mainostusta:

Yritys mainostus on hyvä keino miten saada lisää asiakkaita yritykselle. Siinä voi olla itse yrittäjä kuka tuottaa sisältöä tai joku muu kuka tekee sitä.

Kiitos käynnistä blogikoulu Blogilla ja lukemalla tästä Mistä aloittaa bloggaaminen sisältöä ja seuraamalla blogi koulu videot.

Click!  FACEBOOK SIVUT.  Tästä.