Blogikoulun peruskauraa

Blogikoulun peruskauraa on lähteä heti liikkeelle siitä mikä on todettu olevan hyödyllistä, käytännöllinen ja luotettava pohja mille rakentaa verkko blogia. Sitten seuraavaksi tulee kysymys, miten rakentaa oman blogin WordPress alustalla? Se on hyvä kysymys, ja se sisältää paljon asioita mitä ei kaikilla heti tule mieleen.

Miksi Word Press blogi?

Miksi ei joku muu? Eikös se ole vain yksi palvelu, monien muitten seassa?

Blogikoulun peruskauraa

WordPress on hyvin pitkälle kehittynyt, menestynyt ja arvostettu verkko blogi päiväkirja alusta. Ja sillä on valtavat hyvä tahto kehittäjät sen takana ja heidän äly resurssit myös sen takana, kehittämässä sitä edelleen Social Median kehityksen ja sovelusten mukana kohti 2020.

WordPress on vapaa ja avoimen tiedon sisällönhallintajärjestelmä (CMS), joka perustuu., PHP ja MySQL. Piirteisiin kuuluu laajennusarkkitehtuuri ja kaavainjärjestelmä. WordPressia käytettiin yli 23.3 %:lla 10 johtavasta tammikuusta 2015 lähtien, miljoona web-sivustoa. WordPress on suosituin käytössä oleva nettipäiväkirjan pitäminen-järjestelmä webissä, yli 60 miljoonaa, web-sivustoja.

WordPress Teemat

WordPressilla on webkaavainjärjestelmä käyttämässä kaavainprosessoria. WordPressin käyttäjät saattavat asentaa ja vaihtaa teemojen välillä. Teemat sallivat käyttäjien muuttaa WordPressin web-sivuston ilmettä ja toiminnallisuutta ja ne voidaan asentaa muuttamatta sivuston sisältöä tai terveyttä.

Laajennukset

WordPressin laajennusarkkitehtuuri sallii käyttäjien laajentaa web-sivuston tai blogin piirteitä ja toiminnallisuutta. WordPressilla on yli 40,501 laajennusta saatavilla, joista jokainen tarjoaa tilaustyönä tehtyjä funktioita, ja piirteet, jotka tekevät mahdolliseksi käyttäjille mukauttaa paikkojansa tiettyjä tarpeitansa varten.
Mobilet

Natiivit sovellukset ovat olemassa WebOS:lle,Androidille, iOS, (iPhone, iPod Touch, iPad), Windows Phone ja BlackBerry.

Let’s Go!

Facebook pointerVIERAILE BLOGI KOULU SIVULLA.

Blogikoulun peruskauraa ja monta muuta hyvää WordPress piirrrettä

WordPress myös esittelee integroitua linkin hallintoa; hakukone–ystävällinen, puhdas permalinkrakenne; kyky liittää useita luokkia artikkeleihin; ja tuki postien ja artikkelien valvonnalle. Automaattiset suodattimet myös sisällytetään, hankkien standardoitua muotoilua ja tekstin muotoilua artikkeleissa (esimerkiksi, muuntaen säännöllisiä kursseja tyylikkäiksi kursseiksi).

WordPress myös tukee Trackbackin ja Pingbackin standardeja yhteyksien näyttämiselle muihin paikkoihin, jotka ovat linkittyneet itse postiin tai artikkeliin. WordPressin blogikirjoitukset voidaan lisätä, HTML, käyttäen visuaalista toimittajaa tai käyttäen yhtä useista laajennuksista, jotka sallivat erilaiset erikoisvalmisteiset editointipiirteet.

Blogikoulun peruskauraa työhevosille

Tämä lyhyt artikkeli on alku verkko blogi WordPress teemalle, ja siitä tulen kirjoittamaan lisää pian.  Kiitos vierailusta tässä Blogikoulu sivuilla.

Tässä Blogi kirjoituksessa tulen tuomaan tietoa esille miten sinä voit saada tietoa tarpeeksi että voit itse käynnistää oman WordPress blogin. Se saattaa olla WordPress.com tai se voi olla WordPress.org, ja niin kuin aikaisemmin mainitsin niiden palvelujen välillä olevan suuria eroja, ja mahdollisesti tulevaisuudessa, tarkoituksen suhteen, ulottuvuus saattaa vaatia enemmän kuin alussa ajattelee.
Yksi asia mikä tulee selvästi esille heti, on se että näiden kahden palvelujen erot (WP.com ja WP.org). On se että kun kyseessä on verkkotunnus. Toisessa tulee palvelujen kautta osa verkko tunnusta mukana jatkona (WP.com), jos käyttää ilmaista WordPress.com palvelua. Ja samalla verkonsivun mitä rakentaa se menee sitten WP.com palvelimelle. Syy siihen on se että ilmaisissa palveluissa ei ole niin paljon etuja, eikä joustavuutta. Sehän on ihan selvä asia ymmärtää. WP.com vapaehtoinen yhteyskunta työläiset ovat tehneet suuren työn kehittämällä sellaisen alustan, mitä WP kokonaisuudessa tarjoaa. On siinä projektissa myös olut paljon mahdollisuuksia niille ketkä ovat olleet siinä projektissa mukana, hyödyntää taloudellisesti kehittämällä verkkosivuja tiedon jakamiselle tai kaupallista yritystä varten, itselle omaan tarkoitukseen ja muille monenlaisten vimpain laajennusten kanssa. Mutta WP verkkosivut ovat todella kehittyneet kaikessa hiljaisuudessa pitkän aikaa netti maailmassa. Niistä on tullut todella älykkäitä verkkosivuja mitkä soveltuvat hyvin nykypäivän verkko maailman ja monipuoliseen sosiaaliseen median maailmaan.

Seuraa ja lue lisää seuraavassa jatkossa  Blogikoulun peruskauraa

Tietoa miten ja mistä aloittaa Blogin