Kuka minä olen

Kuka minä olen ?   Minun nimi on Vesa Leinonen ja olen ammatiltaan koulutettu ruoka alalle – Chef.
Kävin keittiöalan koulutuksen vuosina 1994-1997, Australia pääkaupungissa Canberra Institute of Technology (CIT).

All Copyrights Reserved.

Olen käynyt ruoka alan koulutuksen ja keittiö työkokemukset enimmäkseen Australiassa vuosien 1990–2008 välisen aikana.
Kun palasin takaisin Suomeen vuosi 2008, ja ollut mukana sesonki töissä ruoka palvelu alalla niin olin erittäin kiinnostunut Pohjoismaisesta luonnosta, luonnon antimisista, Pohjoismaitten raaka aineista, vuodenvaihteista, talvi urheilusta ja vanhasta kulttuurista.
Valokuvaus minulle myös on mielenkiintoinen harrastus, olen valokuvannut eri aiheita viime kymmenen vuoden ajan. Yhdistän valokuvauksella monia asioita; luonto ja urheilu, liikunta ja terveys, luonnon antimet, ruoka ja ravinto.

Australiasta kohti Suomea.

Miten minä päätyin siihen luonnon marja aiheeseen?  Se  tuli minun maan muuton kautta. Olen asunut Australiassa pienestä lähtien, olin alle kymmenen vuotta kun minun Suomalaiset vanhemmat muuttivat ulkomaille etelään Australiaan. Asuin siellä pitkän aikaa kunnes vihdoin päätin tutustua omille alkuperä kulttuurin juurille ja palasin takaisin Suomeen Joulukuussa vuonna 2008. Kun oli ollut ensimmäisen talven lapissa, ja tuli seuraava kesäkuu niin olin suuresti kiinnostunut luonnon marjoista. Luonnon marjat minulle ovat mustikka, vadelma, tyrni, ja puolukka. Muitakin on mutta en ole vielä päässyt niihin tutustumaan luonnon soilla ja metsässä.

Suomen kesästä alkoi minun harrastus valokuvat luonnon marjoja, ja olen siitä lähtien ottanut paljon valokuvia keväällä mustikan kukista, puolukan kukista ja vadelma kuikista. Kesäkuun tullen sitten käynyt ottamassa valokuvia luonnon marjoista, mustikat, vadelmat, tyrnit ja puolukoista ja samalla poiminut muutaman kerran marjoja myös.

Miksi minä valokuvaan luonnon marjoja johtuu varmaa siitä että olen ollut keittiö alalla yli 20 vuotta, ja luonnon tuotteet ja antimet ja ovat hyvin suosittuja ympärimaailman. Toinen syy sille miksi minä valokuvaan luonnon marjoja on se että Suomen luonnon marjat ovat minulle vielä erikoisia, vielä 8 vuoden jälkeen, ne eivät ole jotain mihin olen itse kyllästynyt, ne ovat enemmän eksoottisia kuin kotimaisia. Sitä paitsi marjat, olipa ne luonnon marjoja tai kasvatettuja marjoja ovat aina olleet arvokkaita keittiö & ravintola alalle, ne sopivat hyvin aamiaiseen tai jälkiruokiin.
Luonnon marjat ovat laatu ruokaa.

Luonnon marjat ovat myös ihmeellisiä

Jos joku ihminen haluaa nähdä jotain ihmeellisestä elämästä, jotain yli luonnollista, niin sitten seurata elämää. Yksi mielenkiintoinen kohde mitä minä olen seurannut ja havainnut elämää on ollut luonnon marjojen kasvussa. Seurannut niitä keväällä kukinta vaiheessa, ottanut tuhansia valokuvia niistä mustikan ja puolukan kukista usean kerran viikossa kunnes luonnon marjat muodostuvat ja alkavat kehittyä kypsiksi. Se sama prosessi toistuu vuosi vuoden jälkeen, ilman mitään apua/väliintuloa ihmisen kautta. Sanon sen siksi että ihmisen teollisuudesta on tullut niin valtavan suuri numero maa pallon päälle. Voi olla että digitaalinen teknologia siirtää ihmisen suuri mammutti maiset teollisuuden projektit digitaaliseen muotoon, ja ihminen alkaa kehittää ihmisen aivojen rakenteita uusien äly tehostus työkalujen kautta. Kaikista suurin vaikutus ihmisen aivojen kehitykseen on tullut kautta työ kalujen ja uusien työkalu teknologian kautta. Vanhemmat keksivät ja tekevät työkaluja, lapsia syntyy ja alkavat käyttämään niitä kuin se olisi ihmisen oikeus ja peruskauraa. Eikä se ole mikään paha asia, kasvattaa järkevää älyä lapsissa, se on jo todettu olevan oikein useaan kertaan. Yhteinen järkevä äly ja älykkyys voittavat loppujen lopuksi, sille kyllä pitää antaa ääntä yhteyskunnassa, että järkevät yhteyskunnan hyveet vahvistuvat kohtuullisesti.

kuka minä olen
Luonnon antimet

Tietoa miten ja mistä aloittaa Blogin