Netti päiväkirja viestintä työkaluja
Netti päiväkirja viestintä työkaluja käsite avaa uusia ajatuksia tästä mielenkiintoisesta aiheesta. Ihmisillä luonnostaan on ennakkoluuloja monista asioista, jossain määrin riippuen persoonan luonteesta. Ainoa poikkeus siihen on kun ihmisen oma tilanne vaatii saada jotain, niin kuin joku kova tarve saada ja siten riippuvaisuus avaa ikkunat maailman monipuolisuudelle, ja sen kautta ennakkoluulot haihtuvat taivaan tuuleen. Kun ennakkoluulot haihtuvat taivaan tuuleen, sitten aivot voivat olla avoin oikealle neutraali tiedolle asioista. Niin kuin ihmisen ylikylläinen tyytyväisyys itseensä, vaikuttaa itsekeskeisiin ajatuksiin kuin päähänpinttymä ennakkoluuloinen ohjelmisto. Se lukitsee luovuuden ulos, omien aivojen havainto toiminnon kyvyn perusteella. Siitä negatiivisesta syystä, parempi vaihtoehto on katsoa kokonaisuutta. Harkita älyn kautta, kaikki mahdollisuudet mitä nykyajan digitaaliset multimedian työkalut tuovat.
Videon ominaisuus kamerassa on tuonut uusia mahdollisuuksia tuottaa tehokasta mainostusta. Ei riitä että vain ottaa kameran ja alustan ja menee jonnekin paikaan ja alkaa selostaa aiheesta. Sellainen vapaus vaatisi luonnollista lahjaa, ammatti taitoa, tai koulutusta että se viesti videolta juoksee alusta loppuun sujuvasti. On paljon helpompi aamulla ottaa valmiiksi tehty ja harjoiteltu käsikirjoitus, ja sitten ottaa kamera ja jalusta, mennä paikaan ja sitten vain yksinkertaisesti puhua ja tuoda esille se tiedotus mitä on harjoitellut.
Se tarkoittaa sitä, että ensiksi luoda lyhyt ½ minuutin käsikirjoitus (script), siihen panostaa sillä mitalla että se on valmis (aloitus ja loppu). Seuraava askel on harjoitella sen käsikirjoituksen sisältöä. Kolmas askel on toteuttaa se käsikirjoitus. Sen kun toteuttaa niin se sitten poistaa kaikki syyt ettei joku osaisi viestittää tehokkaasti. Viestinnän epäonnistuminen johtuu siitä ettei ole selvää käsikirjoitus viestiä, mitä esittää. Kaikki riippuu käsikirjoituksesta.
Netti päiväkirja viestintään liittyy monia osapuolia
Tässä on muutamia asioita mitä minä olen huomannut vaikuttavan blogin kirjoitus toimintaan.
- Motivaatio: miksi teen sitä?
- Aiheen valinta: mihin pystyn luomaan sisältöä?
- Vuoden vaihe: In/Out
- Vapaa aika: Onko aikaa, miten paljon?
- Kirjoitus tyyli: Freestyle, käytännöllinen vai erikoistunutta taidetta?
- Kirjoitus taito:
- Kulttuurinen näkökulma: Suomen yleinen kulttuuri vai ulkomaalainen kulttuuri?
- Taloudellinen tilanne: Onko varoja hankkia uusia työkaluja?
- Kokonaisuuden käsite: Aihe, lukijat/palautus,
- Internet, hakusanat / hakukoneet, hakusanojen etsintä.
Motivaatio tai intohimo on yksi kaikesta tärkein asia ottaa huomioon heti alussa, yleisesti elämässä ja myös sitten kun ajattelee menemistä jakamaan jonkun aiheen sisältöä Internetiin. Tiedon jakaminen Internetissä voi toteutua monella eri tavalla, eikä siihen tarvitse perustaa omia verkkosivuja. Sen voi tehdä ihan ilmaiseksi käyttäen ilmaisia palveluja kuin Google Gmail, G+, YouTube. Tai muita palveluja kuten Facebook, tai Twitter tiliä. Sitten siitä vaan kirjoittaa jollekin ja jakaa sisältöä jostain aiheesta, jollekin kohde ryhmälle.
On olemassa kolme eri aluetta mitkä ovat kaikista aiheista eniten etsittyjä tiedon markkinoinnin näkökulmasta (IM). Osaatko arvata mitä ne olisivat? Mitkä voisivat olla ihmisille ympäri maailmaa kysyttyjä?
Ihmiset haluaa ystäviä =seurustella.
Ihmiset haluavat hankkia =rahaa.
Ihmiset haluavat intiimi suhteita =seksiä.
Siinä ovat ne kolme suurta pylvästä mikä pyörittää yleistä Informaation Marketing maailmaa.
On olemassa myös valtavavan paljon muita aiheita mistä voi tuottaa sisältöä. Minun kokemuksessa se on ollut luonto ja liikunta. Olen itse rakentanut useita blogeja luonnon aiheelle, ja yksityisemmin luonnon marjoista.
Lue koko tarina tästä sivulta. About.
Mitä aiheista kirjoittajat yleensä kertovat Blogi aiheesta Suomessa?
Olen itse enemmän seurannut Englanti kieli Internet maailmaa Länsimaissa. Sillä siellä on kaikista eniten hyvää järkevää sisältöä ja fiksuja palveluja.
Löysin muutaman mielenkiintoisen kirjoituksen Blogi aiheesta. Tämä seuraava on lainaus Sanna Wallenius blogista.
Kirjoitus otsikko: Minkälainen on hyvä Blogi`?
Sanna Wallenius. Blogissa Walleni.US
”Kävin luennoimassa aiheesta marraskuussa restonomiopiskelijoille. Seuraavien päivien aikana postaan aiheesta ajatuksia myös tänne teidän iloksi”.
OSA1.
- MIKSI PERUSTAISIT BLOGIN
- KENELLE BLOGIA TEET
- MISTÄ AIHEESTA KIRJOITAT
- MIKÄ BLOGIN NIMEKSI
- MITÄ VÄLINEITÄ TARVITSET
Tästä aiheesta riittäisi kokemuksia ja mielipiteitä kokonaisen kirjan verran.
Aloita kartoittamalla blogialustat:
Haluatko perustaa blogin itsenäiselle alustalle vai mennä mukaan blogiyhteisöön? Itsenäisyys antaa enemmän vapautta, mutta vaatii myös paljon it-osaamista. Blogiyhteisössä (esim. Indiedays, Lily, Pallontallaajat ja Rantapallo) saat teknisen tuen ja lukijoitakin helpommin, mutta joudut hyväksymään myös tietyt pelisäännöt. Koska kotijoukoistani löytyy koodaamisen hallitseva propellihattu, uskalsin ottaa riskin ja perustaa blogin omalle serverille WordPressin kautta. Vapauden lisäksi arvostan visuaalisuutta.
OSA2.
Yhtä ainoaa vastausta ei ole. Tietyt teemat tuntuvat silti toistuvan blogeissa, joilla on paljon lukijoita. Tärkein niistä on bloggaajan persoona. Se ei tarkoita narsistista itsensä korostamista, vaan aitoa heittäytymistä. Paraskaan läpändeeros ei silti riitä, jos blogin kuvat ovat suttuisia tuhnuja tai visuaalinen ulosanti kuin halpahallin kuvastossa.
Olen viimeisen puolentoista vuoden aikana tavannut kymmeniä pöytälaatikkobloggaajia, joilla on hurja vimma toteuttaa itseään. Ongelma on, että kukaan ei tiedä siitä.
En ikinä jaksaisi käyttää blogiin näin paljon aikaa, jos nysväisin tätä vain yksikseni. Yhteisöllisyys on tässä harrastuksessa juuri parasta: kommunikointi lukijoiden ja muiden bloggaajien kanssa. Tee blogistasi niin hyvä, että voisit ostaa sille vaikka etusivun mainoksen Hesarista. Ole ylpeä siitä mitä osaat.
http://walleni.us/minkalainen-on-hyva-blogi-osa-2/